19 januari – 12 år utan Tammi

2009-01-19 … Det är 12 år sedan i dag. 12 år sedan jag såg dig på busshållplatsen. 12 år sedan jag sa ”men du har ju ingen mössa på dig”. 12 år sedan vi fick veta att du inte varit på judon på kvällen. 12 år sedan vi ringde och ringde din mobil utan att vi fick något svar. 12 år sedan vi ringe alla möjliga och omöjliga personer och sökte efter dig. 12 år sedan vi fick veta att du skrivit en uppsats om … något som läraren inte ville berätta. 12 år sedan vi åkte runt i Kalmar och sökte. 12 år sedan polisen till sist lyckades pejla din telefon i riktning mot Lars Kaggskolan. 12 år sedan vi och polisen var där och letade. 12 år sedan vi till sist hörde mobilen ringa. 12 år sedan polisen bröt upp dörren till toaletten. 12 år sedan …

Alla dagar som går…

Vi saknar dig Tammi!

Jag slutar med ett par av Tammis dikter.

Januari

Januari är en färglös månad.

Grått ibland vitt.

Det vita varar

sällan länge

TH

Isen

Isen.

Är jag arg på.

Och tjejerna också.

Jag hatar.

Bandyklubban och målet.

Rinkarna likaså.

Men mest av allt

såret på hälen ändå.

TH

Om tammisminne

Jag är Tammis mamma, journalist och författare. Jag bodde tidigare på Öland. Nu bor jag söder om Kalmar.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar